Przed przystąpieniem do konfiguracji sprawdź, czy Twoje urządzenie będzie poprawnie współpracowało z InsERT SUZ. Listę obsługiwanych urządzeń można sprawdzić na stronie: https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/subiekt_nexo/urzadzenia_zewnetrzne.html
Aby móc korzystać z Serwera Urządzeń Zewnętrznych niezbędne jest posiadanie aktywnego e-abonamentu dla pakietu InsERT GT.
Instrukcja
Kroki 1-10 wykonaj na komputerze lokalnym, do którego podłączona jest drukarka fiskalna, kroki od 11 w górę wykonaj na serwerze z zainstalowanym Subiektem.
- Pobierz plik SerwerUZ z tej strony: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_nexo/ulepszenia/serwer_urzadzen_zewnetrznych.html
- Po uruchomieniu tego pliku, w pierwszym oknie kliknij "Dalej", w następnym wybierz typ instalacji "Niestandardowa" i kliknij "Dalej".
- Jeśli chcesz możesz zmienić lokalizację instalacji programu klikając w "Zmień...", następnie kliknij "Dalej".
- Na następnym ekranie kliknij "Instaluj".
- Po skończonej instalacji kliknij "Zakończ".
- W menu start wyszukaj i uruchom "Aplikacja administracyjna SUZ".
- Wybierz "Urządzenia" z panelu po lewej stronie i kliknij przycisk "Znajdź automatycznie". Jeżeli system znajdzie Twoje urządzenie, zapisz jego konfigurację i przejdź do punktu 9. Jeżeli wyszukiwanie automatyczne nie zwróci wyników, kliknij przycisk "Dodaj ręcznie" i wykonaj polecenia ręcznego dodawania drukarki z punktu 8.
- Z rozwijanego menu "Model" wybierz model swojej drukarki, w polu "Nazwa" wpisz nazwę, po której chcesz identyfikować urządzenie fiskalne, zaznacz pole przy "Pokaż parametry zaawansowane" i wybierz resztę ustawień swojej drukarki zależnie od Twoich potrzeb (Proszę nie sugerować się danymi podanymi na poniższym screenie - są to tylko wartości przykładowe. Proszę wprowadzić w tym miejscu konfigurację odpowiednią dla posiadanego urządzenia). Na końcu kliknij w "Zapisz" na dole strony.
- Aby sprawdzić czy drukarka została poprawnie skonfigurowana kliknij w ikonę "Sprawdź połączenie" w opcjach urządzenia.
Jeżeli urządzenie jest widoczne przez serwer urządzeń to pojawi się zielony znaczek w polu status i komunikat "Połączenie z urządzeniem jest prawidłowe".
OD TEGO MOMENTU WYKONUJ KROKI NA SERWERZE- W subiekcie GT, w lewym górnym rogu, kliknij na "Podmiot" następnie najedź kursorem myszki na "Uruchom" i kliknij na "Kasiarza GT".
- Z panelu po lewej stronie wybierz "Drukarki fiskalne" i następnie kliknij "Dodaj".
- Wybierz "Drukarka fiskalna SUZ" a następnie naciśnij "OK"
- W zakładce "Podstawowe", w polu "Nazwa" wpisz dowolną nazwę wybraną przez siebie (pod tą nazwą drukarka będzie widoczna podczas drukowania faktur).
- W zakładce "Połączenie" kliknij w "Konfiguruj", po krótkim oczekiwaniu włączy się panel konfiguracyjny. W polu "Nazwa komputera" wpisz adres IP komputera lokalnego, który został mu przyznany przez klienta VPN (sposób na sprawdzenie tego adresu widnieje pod punktem 8 w tym artykule: Jak połączyć się kanałem VPN do ITMation), w polu "Nazwa urządzenia" wpisz DOKŁADNIE TAKĄ SAMĄ nazwę drukarki, jaka jest w SUZ zainstalowanym na komputerze lokalnym. Jeśli chcesz, możesz ustawić dodatkowe opcje w "Parametrach biznesowych" i zatwierdź wszystko klikając w "OK".
- W zakładce "VAT" wybierz takie stawki podatkowe aby były zgodne z tymi, które są w Twojej drukarce.
- Powróć do zakładki "Połączenie" i kliknij w "Sprawdź połączenie".
- Jeżeli wszystkie kroki wykonałeś poprawnie (w tym artykule oraz w konfiguracji SUZ) to w kolumnie "Status" pojawi się "Połączenie OK".
Jeśli jednak połączenie nie powiodło się to upewnij się, że na swoim komputerze, do którego podpięta jest drukarka i na którym zainstalowany jest SUZ, masz otwarty port TCP/8000 (domyślny port SUZ) w swojej zaporze (firewall). - Kliknij "OK" a następnie w głównym oknie konfiguracji zatwierdź wszystko również klikając "OK" a drukarka pojawi się w tabeli "Drukarki fiskalne".
- Możesz zamknąć Kasiarza GT. Od teraz podczas drukowania w Subiekcie GT będziesz miał możliwość użycia drukarki fiskalnej.
Powiązane artykuły